Wednesday, June 04, 2008

edisi 2nd - 4th of June..


Aii..sekarang ni tgh bercuti..bestnyer dah penat keje bile dapat turn bercuti nih..ilang sume stress dan harap2 pas cuti ni bertambah semangat bekeja nih..mudah2anla..hehe..
Aku bile kat umah xde pape aktiviti sgt sebab dok umah ajer..surf intenet kadang2 ajer rajin..main ngan anak sedara la selalu..menikmati cuti ngan makan ngan tdo..hehe..biler ingat pasal interview ni..pas abis praktikal aku sempatla anta resume kat bebrape company konon nak test marketlah..syukurla pas seminggu 2 tu telefon aku berdering2 dari company yg aku antar resume n application letter..ade yg suh g test dulu baru proceed ngan interview..ada yg terus dtg suh report duty..tu yg aku syukur sgt2 tu xde interview dah terus dpt masuk pas tgk resume..jd technical engineer wat projek kat area projek hidroelektrik..tapi dengar accommodation tu cam kurang jer sebab tpt projek tu jauh dari Bandar then kene g sendiri with own transport setiap ari yg wat aku fikir pnjang..salary pun setakat ok sajalah n elaun xde..aku diberitau aku sorang engineer pompuan plak tu..dahla tpt keje jauh dari office sorang2 pompuan plak tu..naik cuak gak..huhu..bukan nak memilih tapi bila ada kawan aku nasihatkan amik yg lagi mementingkan kebajikan pekeja yg wat aku hold job tu n g interview kat company yg kira established kat sini sebab multinasional company involved ngan oil& gas,plantation & logpond (kayu balak),wat perumahan,konkrit camtulah..banyak kali gak kene tapis mula2 ngan bhgn personnel jer then proceed 2nd tu ngan boss besar kat HQ tu memang kena mcm2 tanyer lah..naik pening aku nak jwb pasal instrument byk pasal plc n maintenance..mjur dapat jawab..ingtkan selesai dah rupanya kene g interview ngan senior engineer kat branch company kat bandar berbeza lak..mjur jarak xdela jauh sgt..kene gasak ngan soklan mcm2 gak..tapi company ni ader disediakan umah n makan-minum..kira oklah dari yg 1st td..gaji pun lagi ok gak..tapi besalah kene cuba yg lain gak..g lak company yg lebih kurang hebat company tadi..mcm2 prosedur gak tapi kene ikut gak..best gak kumpul pengalaman interview..lastly aku terima offer yg aku keje sekarang nih..xdelah susah sgt prosedur n interviewnya n syukurlah terus dpt...biler2 fikir masak2(hingga rentung..huhu) aku terima yg last nih..aku rasa aku bleh majukan prospek keje ni kalo aku amik yg nih..gaji pun lagi ok dari yg sebelum2 ni..bukan ingat duit ajer tapi biler aku dah bekeje memang aku keje sungguh2 jadi perlulah berbaloi ngan usaha penat lelah aku gak kan..mudah2an betul lah pilihan aku nih..jd biar ajer offer yg lain..bukan rezki aku kat situ kot..jadilah start keje awal tahun ni 2008..moral of story kene rajin n jujur..kalo xreti tu mgaku ajer tapi kenelah back up diri semula pastu bgtau sanggup belajar..oklah..lame dah aku xwat kisah di sebalik lagu kan..nantilah aku cuba sambung semula ok..senyum selalu…wahai bulan..berbicaralah padaku….wahai bintang…

No comments: