Sunday, June 01, 2008

edisi jun..2008

Haaa..seperti yang dijanjikan aku sambung semula citer aku..sekaranag ni dah masuk dunia pekerjaan jadi mesti idup dah lain..sekarang ni dok berkejar ngan masa yang amat penting..betul kata org2 dulu yg masa itu umpama emas..sekarang ni kene kejar deadline memanjang..kalo lambat memang nak kene soundlah..sebagai org baru kenelah tunjuk yg elok2 dan rajin..sampai kene cop penyapu baru..huhu..tapi "penyapu baru" ini aku kan pastikan tetap baru sampai akhir hayatku..xde jadi penyapu buruk atau jadi yang xelok..itu jaminanku..ari2 kene uruskan macam2lah..kadang kene g wat keje lapangan semata2 nak cek n follow up bagi sume berjalan ngan lancar dan paling penting no mistake..dah itam aku dibuatnya dek jemur matahari..huhu..susah gak bile dah kene pegang amanah ni..besar tanggungjawabnya..kadang aku takut kalo xsiap keje tu..takut dikata makan gaji buta.. berat tu..sebab tu susah camane pon aku pastikan keje tu siap..xpedulilah aku balik lambat kene stay back pun xkisah..kadang terlebih komited pun ada..hehe..sume berpunca nak hasil yang terbaik..supaya diorg xrugi menggaji aku..bagus gak pekerja cam aku ni ek.ceh..perasan..xdelah..aku gurau2 jer..wat lepas tensen..sejak abis study susah nak cari kawan sama sekepala dah..kadang aku simpan wat sendiri jer kalo ada pape masalah..kat sini akulah yg paling muda staffnya..jadi paham2 jerlah sume aku handle sendiri..mujur xbyk sgt masalah jadi aku xperlukan sgt pendengar setia ni..selagi mampu aku wat sendiri,aku handle sendri..bukan aku xnak kongsi tapi dah besa sendri ni..lagipun baru kenal 2,3 bulan kene amik masa kan..betul x..ape yg aku melalut nih..actually aku dah ngtuk tu yg ckp mcm2..sebelum aku mengarut lebih2 baik aku blah p tdoq dulu..hah..dah lama xckp lorat utara tah ingat tah tidak laa ni..ingat skit2 kot..ayaq..pikiaq..pagaq..hang..hangpa..xtaw..penyegan..hmm..ingat kat perkataan penyegan nih..dulu mati2 aku ingat penyegan ni konon cam pemalu la kan nama kata dasar dah "segan"mesti lebey kuranglah kan..skali lain maksudnya..aku senyum jer bila engineer incharge department aku ckp kitaorg ni penyegan..rupanya maksud penyegan tu pemalas..huhu..idup2 aku kene tipu..tapi besalah blajar dr kesilapan..pastu akula suka tanyer mcm2..sampai bley cakap utara dekat 2 bulan kat chuping perlis tu..memang suka blaja bahasa2 nih..unik n curious tau..ok..jumpa lagi..lama dah aku menyambung melalut nih..jaga diri n senyum selalu.tata..

No comments: